Friday, March 18, 2011

Dunia baru

Well setelah nak dekat 1month aku x bekerja akhirnya esk aku ada orentasi utk pekerjaan baru aku.Kerja tu tidaklah gempak mana,bukanlah kerja idaman aku tetapi aku nak mencari rezeki so kena tolak tepi semua perangai mengada2 aku..
Dalam sebulan x berpekerjaan ni..confident level aku makin lemah..dgn mcm2 benda yg aku fikir and of course la sebenarnya pasal DUIT!!!..Kdg2 rasa diri mcm loser plak pdahal ada ramai lg yg mnganggur sampai setahun..myb sbb aku x pernah mngalaminya so tu yg aku paranoid.
But aku masih terpikir2 bgaimana life aku selepas ini?getting better or worse?
Enviroment kerja baru bkn mcm dulu..kerja yg dahulu aku buat mcm famili aku yg py tp aku still buat keje..but this new job need me to be more punctual n more jujur..baru la berkat hidup aku.
Maybe aku kena buang perangai nak compare keja lama with this new job n buang perangai asik nak keje senang..

REZEKI ADA DI MANA-MANA..TERPULANG PADA KITA NAK BERUSAHA ATAU TIDAK..
AKU BOLEH!!

2 comments:

SUXX said...

wah. bagus2. rezeki tu dtg cepat atau lambat saja.

Unknown said...

Hi There,

I think you can further deepen the knowledge on this article with a link to this article as well. https://businessloading.com/how-to-be-creative/

Please check out our website for additional articles! www.businessloading.com

Regards,

Jono